Kinderen met een leesprobleem hebben tegenwoordig de beschikking over allerlei hulpmiddelen. Laat uw kind alleen een hulpmiddel gebruiken waar het zelf voor gemotiveerd is, anders werkt het niet.

Vraag uzelf goed af met wat voor hulp het kind het best gebaat is.

 

Een actueel overzicht van hulpmiddelen met een objectieve bespreking door Modem, deel van de provinciale vzw Kinsbergen voor hulp aan mensen met een beperking, vindt u op de site Letop.be.

 

De Vlaamse Overheid maakte een brochure rond dyslexiesoftware voor scholen. Het biedt leerkrachten meer informatie en praktische tips over het gebruik in de klas. Ook als ouder is deze brochure interessant.

 

Op de site www.leraar24.nl vindt u 3 filmpjes met een demonstratie van verschillende hulpmiddelen. De filmpjes zijn gemaakt in opdracht van het Masterplan Dyslexie. Er is een demonstratie van Kurzweil (film 1), van de Daisy-romprogramma's EasyProducer, EasyReader en EasyTutor (film 2) en van Sprint Plus, Claroread, Spika, Daisyspeler. ReadingPen en SparkSpace (film 3).

 

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:


© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

 

In België in samenwerking met:

 

naar boven