Wist je dat er van vele studieboeken die je op school gebruikt ook digitale versies bestaan? Die maken het makkelijker om de leerstof te volgen. Je kunt zoeken of jouw schoolboeken ook in digitale versie bestaan bij ADIbib.

 

Tips voor jou!

Daarnaast hebben we een aantal studietips voor jullie verzameld.


Misschien zijn niet alle tips bedoeld voor jou, want elke dyslectisch persoon is anders.


Misschien helpen andere dingen voor jou.

 

Klik hieronder voor tips voor thuis of voor school.

 


Nieuw schooljaar: nieuwe boeken


Vind je het ook zo lastig om je nieuwe boeken uit elkaar te houden?
Zit je bij Duits met je Franse boek en bij natuurkunde met je geschiedenisboek, omdat ze zo op elkaar lijken?
Jérôme heeft er wat op gevonden: etiketten met een afbeelding!
Aan de afbeelding kun je zien, welk vak het is.
Je mag het Word-bestand gebruiken en veranderen.
Hopelijk helpt het jou ook!
Klik hier voor de etiketten.


Op tijd


Begin ruim op tijd met leren voor overhoringen of proefwerken.


Plannen


Maak planningen. Als je dat moeilijk vindt, maak ze dan samen met je ouders.

Hier vind je een Excelbestand om je huiswerk te plannen en een handleiding.

 

Geordend

Zorg dat alles geordend blijft, anders raak je echt altijd alles kwijt

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:


© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

 

In België in samenwerking met:

 

naar boven