Als je dyslectisch bent, kan het soms handig zijn om een hulpmiddel te kiezen.

 

Een hulpmiddel kan bijvoorbeeld schoolboeken aan je voorlezen.

Dat is handig, want dan kan je sneller lezen.

Je begrijpt ook meteen wat er staat.

En je hoeft niet telkens aan iemand anders te vragen of hij iets voor je wil voorlezen.

 

Er zijn ook hulpmiddelen die je helpen bij het spellen.

Net zo handig, want dan maak je minder fouten bij het schrijven.

 

Kijk wat jou helpt en vraag of je zo'n hulpmiddel mag gebruiken.

 

Er zijn ook gratis hulpmiddelen, die je eerst kunt uit proberen.

 

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:


© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

 

In België in samenwerking met:

 

naar boven