Hieronder vind je een lijst van leuke boeken terug. Klik op de titel of de cover om te zien of ze in jouw bibliotheek uitgeleend kunnen worden.

 

Zelf leuke boeken vinden.

Heb je zelf een ander boek gevonden in de bib en weet je niet zeker of het niet te moeilijk is? Doe dan de Vijf Vinger Test:

 

Lees aandachtig de eerste bladzijde van het boek. Alle woorden die te moeilijk zijn om te lezen, tel je op je vingers.

 

Telde je  minder dan vijf  vingers? --> Probeer dan het boek te lezen.
Telde je  meer dan vijf vingers? --> Het boek zal waarschijnlijk te moeilijk zijn. --> Kies een ander boek.

 


Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:


© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

 

In België in samenwerking met:

 

naar boven